sâmbătă , 16 decembrie 2017
Home / CULTURĂ / VÂNĂTOAREA SĂLBATICĂ-AVANPREMIERA JOI SERĂ, LA TONY BULANDRA

VÂNĂTOAREA SĂLBATICĂ-AVANPREMIERA JOI SERĂ, LA TONY BULANDRA

Inspirată în mod liber din

TITUS ANDRONICUS

de William Shakespeare

 

Dramaturgia: Andrea Pennacchi și Michele Modesto Casarin

Traducerea: Marinela Liliana Stroe

Regia artistică: Michele Modesto Casarin

Asistent regie: Silvia De Bastiani

 

Scenografia: Mc Ranin

Maestru de măști: Stefano Perocco di Meduna

Asistenți: Gaia Geri, Remi Cassan

 

Distribuție:

Liviu Cheloiu – TITUS

Corneliu Jipa  – SATURNINUS

Radu Câmpean – AARON

Iulia Verdeș – TAMORA

Andrada Fuscaș – LAVINIA

Emanuel Bighe – LUCIO / BASSIANUS

Ana-Maria Olaș – VIRGO

Daniel Nuță – DEMETRIO

Răzvan Teodorescu – CHIRONE

Voce Coriolanus: Alexandru Năstase

Alarbo: Florin Necșoiu

 

Regia tehnică: Radu Ilicea

Sunet/Retroproiecție: Andrei Enache și Ana Maria Cucută

Lumini: Oana Caibăr și Adrian Dragomir

Vânătoarea sălbatică

după Titus Andronicus de William Shakespeare

 

Această producție s-a născut dintr-un proiect european care co-implică Teatrul Tony Bulandra alături de Universitatea Ca`Foscari din Veneția, compania de teatru Pantakin și alți prestigioși parteneri europeni.

Pentru mine montarea aceasta reprezintă posibilitatea de experimentare și de creare a unor noi măști, pornind de la cele clasice, tipice perioadei de aur a Commediei dell’Arte, anii 1600. Și, de asemenea, să continui cercetarea asupra influenței pe care teatrul italian a avut-o asupra lui Shakespeare. Trebuie să recunosc că acesta este cel mai ambițios proiect de până acum pus în scenă de mine, în primul rând pentru tema abordată: Titus Andronicus, o poveste crudă, îmbibată cu sânge și violență, dar și cu jocuri politice, strategii mascate și lașitate; în al doilea rând pentru limba și, în consecință, cultura română, străine mie.

Deci, întreaga provocare a spectacolului a fost cum să traducem tema din Titus în vremurile și jocurile specifice măștii, cum să găsim un echilibru între ferocitatea gotică și inventivitatea măștilor și, în cele din urmă, cum să transmitem toate acestea unei trupe de actori care nu este obișnuită să lucreze în stilul Commedia dell’Arte.

Răspunsul a venit singur prin munca la scenă, cu multă dedicare și voință, în dorința de a dărui spectatorilor Teatrului Tony Bulandra un spectacol demn de ei. În ceea ce privește partea creativă a proiectului trebuie neapărat să-l nominalizez pe Stefano Perocco di Meduna, maestru al măștilor, care a creat exclusiv pentru Teatrul Bulandra cinci minunate măști din piele.

Mic ghid al Vănătorii sălbatice

Locul unde se petrece acțiunea este cel al unei Rome periferice și neglijate, cu fabrici vechi și șantiere abandonate. Aici, în această pustietate, se constituie o nouă bandă de dealeri de droguri, străini veniți din afară – goții, însetați de bani și putere. Goții l-au detronat pe Saturninus (Cezarul), fost șef al orașului, care acum este în decădere. În acest război între bande, locotenentul Titus, un polițist corupt, care face dreptate după bunul plac cu ajutorul acoliților săi Virgo și Lucio, încearcă prin amenințări și șantaje să mențină un echilibru precar. Dar setea de sânge și răzbunare va spulbera această pace efemeră. Printre localurile „rave”, râuri de cocaină și pistoale fumegânde, într-o alternanță dintre tragic, grotesc, poetic și palpitant începe Vânătoarea sălbatică.

Michele Modesto Casarin

 

CITEȘTE ȘI ...

IONUŢ COCOŞ DUCE ÎN IALOMIŢA TROFEUL FESTIVALULUI “ILEANA SĂRĂROIU”

       Pentru sutele de iubitori de folclor care au avut norocul să găsească un loc …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *