sâmbătă , 16 octombrie 2021

Orban critică guvernul de parcă ar fi déjà în … Opoziție

Aproape în cădere liberă, cu șanse destul de reduse în demersul său de a mai câștiga un mandat de președinte al Partidului Național Liberal, Ludovic Orban are o cădere tot mai evidentă și la discursul politic. Arătat cu degetul drept autor , cel puțin moral, al imensului scandal generat de dezvăluirile “aventurilor” lui Florin Cîțu  din vremea studenției, Orban pare să-și fi pierdut nu numai din susținători dar și din coerență și critică ori “dă din casă” informații care nu fac bine imaginii PNL și nici guvernării. Măcinat de frica de a nu pierde puterea , acesta s-a apucat să acuze în stânga și-n dreapta de parcă el n-ar fi fost băgat până peste cap în mai toate deciziile importante din ultimii doi ani.

Ca un prim exemplu, preşedintele PNL  critică faptul că România nu se află printre ţările care au primit deja avansuri din partea Comisiei Europene pentru implementarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă: „Cu PNRR-ul, vedeţi, nu suntem campioni, îmi pare rău să recunosc, public nu o prea spun, dar nu suntem printre campioni”, a afirmat public Ludovic Orban, subliniind că încă din luna ianuarie a acestui an a pledat pentru implementarea unui nou Plan Naţional de Dezvoltare Locală. Corect, suntem varză la acest extrem de important capitol dar de ce a tăcut nouă luni???

După ce a băgat bățul prin gard, Orban a avut  o nouă tentativă de a-i da peste nas premierului, asimilând programul “Anghel Saligni”  unui soi de  PNDL 3, despre care  a mai spus că era „o necesitate , fără PNDL 3 niciun primar al PNL, dacă nu găsea o soluţie minune, nu ar fi putut să găsească finanţare pentru un proiect important de infrastructură”. Tot pe acest subiect , încercând să-i ia șunca din fasole lui Cîțu, preşedintele PNL a ţinut să sublinieze că a pledat încă din luna ianuarie a acestui an pentru implementarea unui nou plan de investiţii de care să beneficieze autorităţile locale și iarăși venim cu aceeași întrebare: de ce vorbește abia acum???.

De reținut și declarația preşedintelui Camerei Deputaţilor privitoare la  banii alocaţi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă dotărilor unităţilor de învăţământ şi reabilitării clădirilor. Dacă  vor fi gestionaţi de către ministerul de resort, prin intermediul Inspectoratelor Şcolare, susține Orban că nici măcar un sfert din suma propusă în plan nu va fi folosit, fiind de preferat derularea acestor proiecte de către autorităţile locale. Păi dacă Orban știa că cei de la MEC nu sunt capabili de o asemenea sarcină, de ce nu a făcut curățenie? De ce n-a dat afară incompetenții?

Iată că disperarea l-a împins pe Ludovic Orban să arunce cu rahat în stânga și-n dreapta și poate că tocmai asta este latura bună a bumbăcelii din PNL. Că mai află și opinia publică, direct de la “sursă” că și PNL are destule bube, că nu e mai breaz și nici mai altfel decât celelalte partide!

QR Code