marți , 21 septembrie 2021

Abandonul școlar- la fel de periculos precum coronavirusul!

Că unora le convine sau nu, trebuie spus că pandemia de COVID-19 a fost pentru mulți responsabili publici paravanul perfect după care au ascuns probleme grave ale societății românești, laolaltă cu lipsa de decizie și incompetența care îi caracterizează. Haosul a pus stăpânire pe domenii precum Transporturile- vezi aici debandada de la CFR ori ce se întâmplă pe șosele, iar instituții altădată credibile, inclusiv din cadrul MAI, nu mai fac față situației. În Sănătate- și aici ar fi enorm de multe de spus, aproape un an de zile nu a mai contat nimic în afara coronavirusului. Nu s-au mai făcut decât intervențiile considerate a fi urgente iar programele naționale- laolaltă cu  bolnavii cronici- au fost trecute pe plan secund, dacă nu lăsate să funcționeze cel mult la cotă de avarie.

Că tot se apropie debutul anului școlar  și toți experții în educație sunt de acord că repetarea experimentelor  din 2020 ar avea consecințe catastrofale în ce privește pregătirea elevilor pentru cariera profesională, remarcăm pripeala cu care decidenții încearcă să se rezolve totul în ultimul moment. De parcă nu ar fi avut o vară întreagă la dispoziție, șefimea din MEC tot ciocăne și bocăne la reguli și proceduri dar, cum s-a întâmplat și anii trecuți, probleme grave sunt ignorate sau “rostogolite” cu o rară indiferență.

Și vorbim aici în primul rând despre abandonul școlar, un flagel cu consecințe sociale și economice negative aproape imposibil de cuantificat pe termen mediu și lung. Dincolo de segmentul tot mai îngroșat al cadrelor didactice mediocre, de dotarea precară și celelalte neajunsuri generate de corupție și politizarea sistemului, realitatea năucitoare este că 57% dintre elevii din România au dispărut din școală în ultimii opt ani, și nu includem aici învățământul liceal!!!  Pe fondul abandonului și calității precare a actului educațional, numărul elevilor care s-au pierdut pe drum între clasa I și clasa a VIII-a este mai mare decât al celor care au luat media peste 5 la examenul de Evaluare Națională. Mai exact,  la examenul de Evaluare Națională, din cei 123.122 de candidaţi prezenți, un număr de 94.629 candidaţi (76,9%) au obţinut media mai mare sau egală cu 5, potrivit Ministerului Educației. Procentajul este însă numai parțial adevărat, pentru că aproape jumătate dintre elevii care ar fi trebuit să ajungă să susțină examenul de evaluare națională s-au pierdut în cei 8 ani de școală. Adică din 215.703 copii cu vârsta de 7 ani, câți erau  în anul 2013, numai puțin peste 123000 au încheiat clasa a VIII și susținut Evaluarea Națională.  Ce s-a întâmplat cu aproape 93000 de elevi, de ce au plecat de la școală, cum pot fi readuși la ore, nu preocupă pe nimeni??? Probabil că da, dar nu pe cei de la minister, care  se ascund, lamentabil, după coronavirus…

QR Code

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *