Imediat după rezultatele catastrofale de la prezidențiale și alegerile parlamentare de la 1 Decembrie, șefii partidelor politice mari s-au grăbit să își pună cenușă în cap, să încerce să ne convingă cu orice chip că au înțeles mesajul transmis atunci de români, cu cea mai puternică armă pe care o au la îndemână- votul!
Destul de curând ne-am convins însă că totul a fost gargară ieftină, atâta timp cât nu s-a schimbat nimic, nici pe partea de reformă și politici publice și nici măcar ca atitudine. Vedem aceleași metehne, aceleași clici, aceeași aroganță! Cu promisiuni cât cuprinde dar prea puține materializate, cu același mod de a pasa greul crizei pe mediul privat, implicit pe cei cinci milioane de salariați mai prost plătiți comparativ cu bugetarii, în timp ce statul își crește cheltuielile de la o lună la alta.
Și pentru că tot nu se debarasează de apucăturile care i-au coborât enorm în preferințele electorale, șefii „partidelor sistem”, probabil și prost sfătuiți, repetă și erorile de strategie și comunicare în această perioadă de precampanie. Și avem aici povestea cu mesajul „România, înainte! Crin Antonescu președinte!”, de pe cele 500 de panouri electorale cu care candidatul Alianței PSD-PNL-UDMR încearcă să capteze atenția votanților înaintea alegerilor prezidențiale din mai. Plus 100 de panouri led, luminoase, din câte s-a aflat! Adică s-a trecut de la „Ciuci” la „Antonești”, deși opinia publică a arătat clar că sancționează opulența, risipa banilor care sunt cheltuiți de asemenea manieră! Oamenii nu mai stau să asculte că PSD, PNL și UDMR au convenit să împartă atât cheltuielile pentru afișajul outdoor, cât și responsabilitatea pe județe, cu panouri și în limba maghiară în județele unde UDMR are o bună reprezentare.
Comparativ, Nicușor Dan a anunțat că are instalate 356 de „fețe” pe panourile care au apărut la începutul lunii februarie și a declarat că plătește 200.000 de euro pentru două luni de promovare. Și Simion a apărut astă toamnă și apare și acum pe panouri dar nu s-a făcut prea multă vâlvă.
În plus, candidatul Crin Antonescu și liderii PSD, PNL și UDMR mai au o mare problemă, aceea de a convinge publicul de susținerea unanimă și necondiționată. O sarcină dificilă cu o strategie și comunicare prost concepute și frecușurile din trecutul apropiat, când s-a vorbit pe la colțuri că social-democrați și chiar liberali influenți ar fi doar spectatori și nicidecum angrenați în acest efort comun de cucerire a redutei de la Cotroceni.