În contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, guvernul a adoptat noi măsuri economice în domeniul protecției sociale destinate mediului de afaceri din România.
Actele normative adoptate de executiv reglementează și unele aspecte legate de Certificatele de Situație de Urgență (CSU).
Astfel, guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea și completarea OUG 30/2020, că Certificatele de Situație de Urgență nu mai sunt necesare pentru obținerea șomajului tehnic pentru salariații angajatorilor care își reduc sau își întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.
Șomajul tehnic va fi obținut în urma depunerii, de către angajator, prin poșta electronică, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, precum și a municipiului București, în raza cărora își au sediul social, o cerere semnată și datată de reprezentantul legal, însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.
De asemenea, tot pentru susținerea activității companiilor pe perioada crizei cauzate de coronavirus, a fost adoptată de guvern Ordonanța de Urgență 33/26.03.20220 privind unele măsuri fiscale.
Potrivit acestui act normativ, prin Certificatul de Situații de Urgență (CSU), se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere a reprezentanților legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență.
Certificatele de Situație de Urgență (CSU) nu mai sunt necesare pentru obţinerea şomajului tehnic
158