sâmbătă , 24 august 2019
Home / INFO NAȚIONAL / DE LA TRENURI DE VACANŢĂ LA TRENURI DE STRICAT VACANŢA…

DE LA TRENURI DE VACANŢĂ LA TRENURI DE STRICAT VACANŢA…

În timp ce ministrul de resort abia îşi  mai trage sufletul, alergând între şntiere (în SUW-ul climatronic, nu cu autohtonul Duster) , ba singur, ba alături de colegii de partid aflaţi în campanile electorală, odată cu primele zile mai văratice, CFR-ul se transformă în coşmarul celor care nu au alternative pentru călătorii.

Pentru că deplasarea cu trenul a ajuns în cele mai multe cazuri un adevărat calvar: vagoane mizerabile, fără minime dotări şi cu toalete infecte, căi ferate prost întreţinute şi întârzieri cât cuprinde, comparabile cu acelea din iarnă, când orice viscol mai tăricel blochează majoritatea traselor.

Revenind la domnul Cuc, ne amintim cum, imediat după  Paște , a ”inspectat” calea ferată, călătorind de la București la Constanța. Adică  pe singura magistrală unde viteza medie de circulație trece de 100 km/h. În rest, pe majoritatea magistralelor sunt rare porțiunile unde trenurile rulează cu peste 80 km/h mai mult de câteva zeci de minute. Involuţia este atât de serioasă încât, la trenurile Regio, viteza medie este și de sub 30 km/h pe cele mai lente porțiuni iar la Inter-Regio nu depăşeşte 54-58 km/h. Şi despre  criză gravă de vagoane se știe (CFR ar avea nevoie de peste 400 de vagoane în plus) dar nimeni nu face nimic. Pe rețeaua de cale ferată administrată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, se înregistrau 470 restricții de viteză cu o lungime cumulată de 799 km, faţă de 512 km acum zece ani. Toate rămân însă la nivel de statistic, atâta timp cât cele mai importante din problemele de fond nici măcar nu sunt inventariate cum trebuie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *