Preşedintele Consiliului Judeţean, Alexandru Oprea, a prezentat într-o conferinţă de presă câteva dintre investiţiile preconizate pentru 2020, în scopul dezvoltării Staţiunii Turistice de Interes Naţional Padina-Peştera. Între acestea centrul administrativ multifuncţional, cu o valoare de 7,8 milioane de lei , procedura de achiziţii publice fiind în derulare, şi sediul nou al Salvamont, care va costa alte 4,3 milioane de lei. Vor continua lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere dar sunt şi alte proiecte. Rămâne însă deschisă problema accesului în platoul Padina –Peştera, ambele drumuri, DJ 714 Glod-Sanatoriul Moroeni- Bolboci-Peştera şi DJ 713 Cuibul Dorului- Dichiu-Zănoaga fiind declarate închise de poliţia rutieră. O problemă care a fost amplificată nepermis prin refuzul autorităţilor de a-şi asuma răspunderea, de a se achita de responsabilităţile care le revin prin natura funcţiilor.
O primă consecinţă? Dâmboviţa a ajuns iarăşi de râsul curcilor, cu o premieră sinistră în materie de turism, anume prima staţiune montană în care se poate ajunge exclusiv cu elicopterul, paraşuta sau, mai arhaic, pe potecă. Infinit mai grave sunt însă consecinţele care pun sub semnul întrebării dezvoltarea normală a acestui proiect. Lăsând la o parte faptul că Dâmboviţa este perceput ca un judeţ în care Doreii îţi fac de cap până la niveluri de decizie destul de înalte, este clar că potenţialii investitori se vor gândi serios dacă este cazul să mai bage bani într-o locaţie efectiv izolată din punct de vedere legal.
Revenind la Alexandru Oprea, acesta a spus că a avut discuţii cu şeful poliţiei rutiere şi a explicat că montarea tuturor elementelor de siguranţă pe DJ 713-714, inclusiv a plaselor de protecţie împotriva căderilor de bolovani, cum a solicitat poliţia, ar putea dura încă cel puţin trei ani, fiind vorba aici şi de obţinerea acordului Administraţiei Parcului Natural Bucegi. Ceea ce ar însemna, atenţie, că drumurile spre Padina-Peştera ar rămâne închise cel puţin până în 2023 !
“Dar mai spun un lucru, pe acel drum se circulă de 30 de ani, mai mult sau mai puţin îngreunat. A doua precizare, că ne place sau nu, închidem şi 713 şi 714. Partea proastă este, dacă sunt drumuri închise, cum circulă pe ele utilajele de deszăpezire? Cum circulă pe ele echipajele de poliţie, pentru că acolo este un post de poliţie montană? Cum circulă echipajele celor de la jandarmi, cum circulă pe el cei de la salvamont-salvaspeo, cum circulă angajaţii de la unităţile de cazare? Turiştii ori cei de la unităţile de cult din zonă? Eu consider că legea trebuie aplicată nu numai în litera dar şi în spiritul ei”- a declarat preşedintele consiliului judeţean.
Alexandru Oprea a încheiat spunând că “drumul este întreţinut în condiţii foarte bune de cei de la LDP” şi că ar dori mai multă responsabilitate din partea instituţiilor în a lua nişte decizii care afectează interesele cetăţenilor şi ale judeţului.
De râsul Sfinxului, Babelor şi curcilor: DJ 713 rămâne închis circulaţiei dar este utilizat la greu de toată lumea: jandarmi, poliţişti, salvamontişti, salariaţii unităţilor de cazare, clerici, turişti…
140
postarea anterioară