vineri , 24 mai 2019
Home / SOCIETATE / DESFIINŢAREA TIMBRULUI DE MEDIU SAU “UNDE DAI ŞI UNDE …CRAPĂ”

DESFIINŢAREA TIMBRULUI DE MEDIU SAU “UNDE DAI ŞI UNDE …CRAPĂ”

Dacă România şi-a confirmat statutul de  campioană absolută a Uniunii Europene  la sărăcie, mortalitate pe şosele ori poluare, asta se datorează , în bună măsură, legiferării unor promisiuni electorale extrem de populiste, cum a fost cazul eliminării timbrului de mediu. Pentru o imagine cât mai exactă a dezastrului care a urmat, vom face un scurt istoric: La finalul  tumultosului an electoral 2016, erau înscrise în circulație 5,47 milioane de autoturisme, iar un an mai târziu, la numai 11 luni de la scoaterea timbrului de mediu, s-a ajuns la 6,45 milioane, ceea ce înseamnă că s-au importat aproape un million de autovehicule second-hand, dintre care cel puţin jumătate rable în toată regula. Asta în condiţiile în care parcul auto din România era deja cel mai îmbătrânit din UE, cu mai puţin de 8% maşini sub cinci ani şi aproape 1,4 milioane mai vechi de 20 de ani.

Altfel spus, de la eliminarea timbrului de mediu, la 1 februarie 2017 , au venit în medie peste 40.000 de mașini second-hand lunar, care au echivalat  cu un plus de 20 de procente la volumul parcului şi de două-trei ori mai multe la volumul poluării atmosferice. De aici şi disperarea  oficialilor, care tot spun că lucrează la o nouă taxă, fără să se ştie cum va arăta ori va intra în vigoare. Pentru că populismul lui Dragnea are déjà costuri enorme: pe de o parte nu mai sunt bani pentru proiectele de mediu şi nici pentru returnarea la fel de hulitei taxe auto, pe de alta am ajuns să avem oraşe în care aerul a devenit irespirabil din pricina poluării cu noxele auto, preponderant de la rablele aduse fără nicio oprelişte de doi ani încoace. Adăugăm că aproape jumătate dintre vehicule sunt dotate cu motoare diesel şi avem déjà cam toate ingredientele care înrăutăţesc situaţia.
Pentru autorităţi, problema este cu atât mai dificilă cu cât se apropie alegerile, de fapt un întreg ciclu electoral , întins pe aproape doi ani, perioadă în care introducerea unei taxe de natură să lovească tocmai cu proprietarii hârburilor euro 2 şi euro 3, echivalează cu un adevărat suicid electoral.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *