Luni, 20 ianuarie, în viitorul nod rutier de racordare la DN 6, au început lucrările la Centura Orașului Găești. Este prima centură ocolitoare construită de la zero în județul Dâmbovița în ultimii 35 de ani. Cu acest prilej a avut loc o conferință de presă, fiind prezenți pe șantier Corneliu Ștefan, președintele consiliului Județean Dâmbovița, vicepreședintele Antonel Jîjâie, Dan Popa, secretarul general Al Județului, senatorul Titus Corlățean, deputații Carmen Holban și Laurențiu Neculăescu, Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, primari din zona Găești, reprezentanți din partea constructorului.
Cu acest prilej, președintele Corneliu Ștefan a reiterat că „este un proiect depus și implementat de către Consiliului Județean Dâmbovița și reprezintă o investiție pentru calitatea vieții tuturor locuitorilor din zonă, un pas important pentru dezvoltarea economică durabilă a întregii regiuni.
Vă reamintesc că lungimea traseului este de 4,5 km și pornește din zona Arctic, se intersectează cu Drumul Național 7, acolo unde va fi amenajat un sens giratoriu prin Găești, traversează calea ferată București-Pitești-Craiova și Drumul Județean 401 A prin intermediul unui pasaj rutier suprateran, parcurge extravilanul comunei Mogoșani și se îndreaptă către Drumul Național 61 Petrești-Ghimpați unde va fi realizat un alt sens giratoriu.”
Se vor executa lucrări cu o valoare de peste 89.000.000 lei pentru partea carosabilă cu o bandă pe sens; trei intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere; o intersecție amenajată cu sens giratoriu la intersecția cu DN 7; o intersecție amenajată cu pasaj suprateran peste DJ 401A și calea ferată București-Pitești- Craiova; o intersecție amenajată cu sens giratoriu la intersecția cu DN 61.
În comentariul său, președintele Corneliu Ștefan a mai spus că „este un drum de care județul nostru avea nevoie, pe care l-am propus și susținut încă din anul 2020 și pe care vă asigur că îl vom finaliza conform tuturor standardelor de calitate! Investițiile în infrastructura rutieră rămân o prioritate și în 2025!”
Senatorul PSD Titus Corlățean a precizat la rândul său că „una dintre ideile curajoase, fără precedent în România, promovate cu mai bine de patru ani în urmă, a fost aceea de a scurta timpii de așteptare și de a prelua, la nivelul Consiliului Județean Dâmbovița, coordonarea unor proiecte de infrastructură esențiale.
Mă refer la centurile ocolitoare ale orașelor. De a nu mai aștepta ANI, pentru că presiunea este mare, numărul de proiecte este uriaș iar fondurile solicitate sunt mari. A prelua de la Ministerul Transporturilor la Consiliul Județean aceste proiecte a fost o idee extrem de curajoasă și a fost nevoie de patru ani de muncă pentru a ajunge în această zi extrem de importantă pentru Dâmbovița.”