joi , 1 octombrie 2020
STIRI PE SCURT
Coronavirus 1 octombrie: A doua zi consecutivă cu peste 2000 de cazuri noi confirmateZeci de patroni de unități de panificație și service-auto sancționați pentru nerespectarea legislației munciiTârgoviște: Teren de fotbal omologat UEFA, funcțional în două-trei săptămâniIncendiu la o garsonieră de pe Strada LaminoruluiCardul de sănătate redevine obligatoriu începând cu 1 octombrieJandarmii vor asigura respectarea regulilor la concertul de jazz de la PeșteraTârgoviște: Grupa mică ”Piticot”, de la Grădinița nr. 3 cu program prelungit, intră în scenariul 3Ajutoare de stat pentru zootehniștii a căror activitate a fost afectată de pandemieDâmbovița: A fost depășit pragul de 4000 de cazuri de infectare cu COVID-19 de la începutul pandemieiCoronavirus :30 septembrie, prima zi cu peste 2000 de cazuri noi raportate în ultimele 24 de oreFinal de carieră pentru patru subofiţeri de la ISU „Basarab I” Dâmboviţa“Hoții” de voturi și vânzătorii de iluziiJandarmii sunt alături de organizatorii etapei de off-road “CORB Adventure Days 2020”Căruță spulberată de un microbuz, la VișinaAutorul accidentului de la Aninoasa, reținut pe bază de ordonanțăDpt. Carmen Holban: Mulţumesc pentru încrederea acordată PSD DâmboviţaAu votat cu gândul la viitor!?Coronavirus 29 septembrie: 44 decese în ultimele 24 de ore, 551 pacienți internați la ATIPotrivit legii, listele cu salariile bugetarilor trebuie publicate online dar și la sediile instituțiilorGratuitate la transportul în comun pentru toți elevii care învață în Târgoviște
Home / POLITIC / DN 71 – încă o dată subiect de dispute politice

DN 71 – încă o dată subiect de dispute politice

De la reabilitarea DN 72 Ploieşti-Târgovişte –Găeşti, cu 10 ani în urmă, Judeţul Dâmboviţa nu a mai beneficiat de nicio investiţie majoră în reţeaua de infrastructură rutieră. Au fost întocmite studii şi proiecte pentru extinderea şi modernizarea DN 71 Bâldana- Târgovişte-Sinaia şi pentru DN 7 pe tronsonul Bâldana-Titu (investiţie asumată în 2006 de premierul de atunci, Tăriceanu, la solicitarea investitorilor de la Renault), dar totul a rămas pe hârtie. Când se părea că nu mai sunt piedici în calea acestor investiţii, singurele în măsură să scoată judeţul din izolare, nu a mai avut cine să susţină la Bucureşti interesele dâmboviţenilor.  Absolut fără justificare, proiectul la DN 71 a fost ridicat şi scos de câteva ori de pe platform informatică de achiziţii publice, pentru ca săptămâna trecută să fie tras pe linie moartă.

Vizavi de această decizie, deputatul PSD Cornel Ştefan pune întreaga responsabilitate în sarcina noii guvernări liberale: “Constatăm, cu indignare maximă, că actuala guvernare liberală a aruncat la coșul de gunoi proiectele de dezvoltare din județul Dâmbovița și nu numai. După ce ani și ani ne-am zbătut pentru promovarea proiectului privind modernizarea la patru benzi a DN 71, Bâldana-Târgoviște și la două benzi a tronsonului Târgoviște-Sinaia, aflăm că puterea liberală a eliminat total din procedura de achiziție acest obiectiv important.

Personal, în calitate de deputat PSD de Dâmbovița, am inițiat numeroase demersuri pentru urgentarea materializării acestei investiții. Interpelări, declarații politice, discuții cu miniștrii de resort. Și acum, liberalii vor să îngroape această colosală investiție, din cauza incapacității lor de a guverna, de a drămui bugetul național. Ludovic Orban, actualul premier al României, în două rânduri, a îndeplinit funcția de președinte al organizației PNL Dâmbovița, cunoaște oarecum realitățile acestui județ, ba chiar a promis că nu va lăsa niciun proiect să se piardă. Și, iată, ce se întâmplă acum! Una dintre cele mai importante investiții pentru județul Dâmbovița este eliminată, fără să ni se comunice de ce, fără să se motiveze în fața cetățenilor acestui județ aberanta decizie.

Îi asigur pe dâmbovițeni că nu voi abdica, nu voi ceda. Voi lupta în continuare pentru implementarea acestui proiect, pentru tot ce aduce dezvoltare, prosperitate, viața mai bună pentru locuitorii acestui județ.”

Tot pe acest subiect  s-a exprimat  senatorul Adrian Ţuţuianu (Pro România), într-o conferinţă de presă ţinută la Moreni, apreciind însă că alţii sunt vinovaţi de acest eşec:

Am militat din 2012 pentru DN71. Am refăcut studiul de fezabilitate pe patru benzi, l-am scos cu dificultăţi mari la licitaţie. Zilele trecute, după nenumărate amânări, a fost scos de tot de pe SEAP. Nu ştiu dacă are legătură cu Guvernul acesta sau cu cel precedent. Va trebui să facem demersuri la Guvernul Orban, să readucă acest proiect în faza de licitaţie publică.

De ce vă spun că este un proiect pierdut pentru exerciţiul financiar european 2014-2020? Pentru că, pe POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare n.n.), pe drumuri naţionale şi autostrăzi, este o suprascriere de 200%. Vor primi finanţare cam 120%, fiindcă mai rezultă economii la licitaţii. Toată bătălia a fost să intre alte drumuri şi să nu ajungă drumul nostru, deşi era pe o poziţie prioritară. Vorbim aici şi de DN 71 şi de de DN7, că ele sunt la pachet, prin proiectul european.

Avem acum, dacă vă uitaţi cu atenţie, drumuri de pe la Bistriţa, de unde era ministrul Dezvoltării, avem drumuri de pe la Neamţ, de unde era adoptat ministrul Răzvan Cuc, de la Transporturi.

Cine-i vinovatul principal? Primul este Rovana «Pauker» Plumb. Fiind ministrul Fondurilor Europene, să ai în mână banii pentru aceste proiecte şi să nu-ţi pese niciun minut de judeţul Dâmboviţa, este inacceptabil. Acest personaj politic trist trebuie să-şi facă bagajul din judeţul Dâmboviţa. Măcar să ne lase în pace, să nu ne mai întâlnim cu ea şi cu dl «Goe» Plumb la tot felul de manifestări. N-au făcut nimic pentru acest judeţ.

Al doilea vinovat este Oprea. Eu, când am fost preşedinte de Consiliu Judeţean, eram săptămânal, una-două zile, la ministere. Pe el nu-l cunoaşte nimeni. Nici miniştrii, nici secretarii de stat, nici portarii !”- a susţinut senatorul Adrian Ţuţuianu.

 

Dincolo de declaraţiile şi explicaţiile politicienilor, realitatea este tristă pentru Dâmboviţa şi dâmboviţenii care simt pe propria piele că DN 71, artera principală care susţine în mare măsură economia judeţului, nu mai face faţă valorilor de trafic şi este într-o stare din ce în ce mai proastă. Sunt în bună măsură compromise şansele de dezvoltare economică a judeţului iar deschiderea capacităţilor de producţie de la Ulmi va complica şi mai mult situaţia. Şi încă ceva: inclusiv pe fondul aglomerării şi degradării căii de rulare, a crescut numărul accidentelor rutiere grave, DN 71 căpătând o o tristă notorietate şi din acest punct de vedere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *