joi , 18 aprilie 2019
Home / EDITORIAL / ELEVI ŞI PROFESORI, CORIJENŢI LA EVALUARE

ELEVI ŞI PROFESORI, CORIJENŢI LA EVALUARE

Chiar dacă sunt unii care s-au mirat mai mult decât ar fi trebuit, să dea bine la imagine, se-nţelege, rezultate la simularea Examenului de  Evaluare națională 2019 au fost absolut previzibile. Puțin peste jumătate de elevii din clasele a VII-a și a VIII-a au obținut note de trecere şi dacă la Limba Română s-au descurcat, cu chiu, cu vai, la Matematică a fost dezastru total. În toată ţara su fost numai 28 de medii de 10 la clasa a VIII-a  şi 12 la clasa a VII-a, iar grosul mediilor peste 5 n-a ieşit din marja mediocrităţii. Cum spuneam, marea belea rămâne Matematica, unde sub 40% din elevii de clasa a clasa a VIII-a ( mai exact 39,4%) au obţinut notă de trecere.

Repetăm, nici nu era de aşteptat un salt calitativ , când se vede cu ochiul liber că, în România, nu se mai pune preţ pe carte, pe meritocraţie. Reformat şi parareformat, învăţîmântul românesc nu mai ţine de ani de zile pasul cu vremurile şi ce se întâmplă, în bine, prin lume. Aceleaşi programe îmbâxite, profesori care nu-şi fac treaba la clasă pentru a avea muşterii la meditaţii, alţii de-a dreptul habarnişti, plus manageri prea puţin competenţi pe toate palierele, toate la un loc au condus într-o adevărată fundătură. Cum spunea “un clasic în viaţă” al politicii mioritice, învăţământul a ajuns să producă în masă analfabeţi funcţionali şi tâmpiţi cu diplomă pe bandă rulantă, dintre care mulţi au suficiente pile să ajungă în funcţii importante. Chiar până la cele mai înalte nivele, perpetuând astfel microbul prostiei , care a ajuns să omoare lent spiritul societăţii româneşti.

Cam atât despre “dezastrul de la simularea Evaluării”, aşteptăm cealaltă palmă , am putea spune “tradiţională” în acest sezon pe obrazul conducerii MECT, anume dezastrul de la examenul propriu-zis. Încheiem amintind de jalnicul , neverosimil de pateticul apel al ministrei Ecaterina Andronescu, către directorii de şcoli, pe care “îi roagă” să dispună ore de pregătire suplimentară. Oare domnii (sau doamnele) directori nu au ocupat posturile pe baza unor programe manageriale în care promovabilitatea nu reprezintă tocmai o speţă marginală ? Prostia şi incompetenţa nu se îndreaptă şi nici nu se înlătură cu vorba bună şi ar fi fost de aşteptat  primele exemple, adică sancţionarea autorilor care au bâlbâit subiectele şi a directorilor şcolilor cu cele mai slabe rezultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *