Săptămâna a început extrem de prost pentru câteva mii de români. Oameni care au plătit bani buni pe bilete la Tarom, cu iluzia că vor ajunge mai comod și mai repede la diverse destinații: în vacanță, la locurile de muncă, la întâlniri de afaceri. Nu numai că n-au mai ajuns la timp, ba au fost umiliți și lăsați cu zecile de ore să aștepte avioane care nu mai decolau.
De ce, pentru că așa au înțeles domnii piloți să strângă cu ușa administratorii companiei, să se dea bolnavi , suferind în același timp, de această data în mod real, de o mare durere în cot vizavi de neplăcerile pasagerilor, mulți însoțiți de copii și bătrâni!
Compania a anunțat, inițial, doar anularea a trei zboruri către și dinspre trei destinații, iar apoi a revenit cu un nou comunicat de presă în care spune că este vorba de „o situație fără precedent” și că este vorba de zeci de zboruri.
Pentru că legea interzice greva “spontană”, zborurile au fost anulate după ce câte un pilot sau copilot din fiecare echipaj s-a declarat „inapt de zbor”. Un tertip prin care s-a urmărit obținerea unor creșteri salariale și care denotă foarte mult nesimț din partea salariaților unei companii puternic susținută financiar de la bugetul statului!
Un pilot Tarom a acuzat că salariile piloților companiei sunt mai mici și cu 50% față de alte companii și că lipsesc dotări de bază, cum ar fi căști și uniforme. Pe de altă parte, ministrul Transporturilor , Sorin Grindeanu, a criticat modul în care piloții au procedat și spune că sumele cerute nu sunt realiste. Ce a urmat, se știe: conducerea Tarom a cedat șantajului ordinar și salariile piloților vor crește, gradual, cu 1500 de euro. Enorm la pierderile pe care le înregistrează deja compania.
Corect ar fi fost ca piloții să își anunțe nemulțumirile din timp și să vină la negocieri, nu să pună Tarom în situația de a plăti sume deloc neglijabile pentru neajunsurile pricinuite pasagerilor!
Mai trebuie spus aici că schema de angajați a Tarom este mai mare decât a oricărei altei companii aviatice și că există un acord cu Comisia Europeană de restructurare pentru a putea fi folosiți bani europeni pentru salvarea de la faliment.
Asta nu se va întâmpla însă prea curând, din simplul motiv că sunt sute de pile, nepoți și amante angajate pe salarii uriașe, fără să facă nimic! Să dea cu ăia de pământ domnii piloți, nu să-și bată joc de pasagerii care susțin gaura din bugetul companiei inclusive din taxe și impozite!
Dacă nu, singura soluție rămâne falimentul! Să se termine odată cu gargara despre brandul de țară! Imaginii României nu poate fi alăturate la infinit găuri negre doar dintr-un patriotism mascat, care înseamnă de fapt menținerea unor sinecuri și pierderi tot mai greu de acoperit pe spinarea contribuabililor onești!