miercuri , 20 martie 2019
Home / EDUCAȚIE / MANAGEMENT DEMOCRATIC PENTRU O REȚEA EDUCAȚIONALA DE CALITATE-PROIECT FINANȚAT PRIN MECANISMUL EUROPEAN SEE

MANAGEMENT DEMOCRATIC PENTRU O REȚEA EDUCAȚIONALA DE CALITATE-PROIECT FINANȚAT PRIN MECANISMUL EUROPEAN SEE

Dimensiunea europeană a activităților desfășurate și deschiderea inspectoratului școlar pentru colaborări internaționale cu scopul de a consolida calitatea managementului educațional în județul Dâmbovița au dus la scrierea și implementarea proiectului finanțat prin Mecanismul European SEE 2014-2021 (granturile finanțate de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia).

Proiectul ISJ Dâmbovița, denumit Q.E.D. – Management democratic pentru o rețea educațională de calitate,continuă activitățile menite să conducă la constituirea rețelei de școli democratice, în care este valorificată contribuția fiecărui actor (conducere, profesori, părinți, elevi, autorități locale și agenți economici).

În prima parte a proiectului activitățile desfășurate sunt concentrate pe formarea a zece inspectori școlari (experți educaționali), care vor asigura îndeplinirea scopului proiectului. În sprijinul echipei de inspectori care se deplasează în statele donatoare cu scopul de a învăța, s-au desfășurat ore de pregătire lingvistică pentru reactualizarea și îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză.

În luna octombrie 2018 patru inspectori școlari au participat la cursul și vizita de studiu denumite ”Construirea culturilor școlare democratice” în Norvegia.

Cea mai recentă activitate din cadrul proiectului a fost participarea în perioada 3-7 decembrie 2018, în Oslo, Norvegia la cursul structurat și stagiul de observare ”Profesorul ca agent al schimbării”.

Echipa a fost constituită din inspectorul școlar general Ion Sorin,  inspectorul școlar general adjunct Stroe Cristina și doi inspectori din domeniul curriculum și inspecție școlară: Homeghiu Cătălina – inspector pentru monitorizarea programelor privind accesul la educație și Stan Mihail – inspector pentru religie și arte.

            Participarea la atelierele de lucru și vizita în instituțiile educaționale norvegiene au avut ca obiectiv deprinderea de către experții educaționali a metodelor, instrumentelor și modelelorde constituire a „echipelor schimbării” pentru a sprijini implementarea practicilor inovatoare în propriile instituții. În plus s-a vizat dezvoltarea de competențe privind facilitarea predării-învățării-evaluării, într-un sistem educațional centrat pe elev și lucrul cu proiecte interdisciplinare în ceea ce privește practici, instrumente și metodologii.

În perioada următoare implementarea proiectului continuă cu diseminarea rezultatelor învățării de către cele două grupuri de participanți și constituirea echipelor de lucru în vederea desfășurării activităților locale care vor conduce la îndeplinirea scopului proiectului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *