Mai tot anul trecut, marcat de o încărcătură populistă ultra-excedentară în plan politic, opinia publică a fost bombardată cu declarații prin care oficiali ai puterii se lăudau cu cât de mult bine au făcut românilor chemați insistent să-i realeagă! Ne spuneau că am depășit Grecia ca PIB pe locuitor iar de Bulgaria, săraca, nici nu se mai amintea. Apoi ne-au comparat cu Ungaria, pe care, de asemenea, am fi depășit-o la mai multe capitole în ce privește calitatea vieții, putere de cumpărare, etc.
În realitate, în România guvernul n-a făcut decât să patroneze un adevărat dezmăț pe bani publici de împrumut iar nota de plată o vom plăti toți, mai puțin cei care au rămas pe funcții și sinecuriștii care, în paranteză fie spus, nu sunt loviți deloc de „Ordonanța Trenuleț”!
Și pentru că nu mai pot reîncălzi gogoașa cu traiul minunat, domnii de la guvernare dau dovadă de imaginație și recidivează, adică vin iarăși în fața opiniei publice cu comparații absurde!
Ultima Găselniță? România a depășit Serbia și ne apropiem de Ungaria la kilometri autostrăzi și drumuri rapide. Ceva de speriat, nu alta, de mai că ne vine să trecem cu vederea nenorocirea de la Brăila, unde nimeni nu mai știe a câta oară a fost reasfaltat „Golden Gate-ul” României!
Transmite ultraperformantul minister al Transporturilor că România, cu 1270 de kilometri de autostrăzi și drumuri rapide, a depășit Serbia (1150 km) și Bulgaria (896 km), cu perspectiva de a se apropia de Ungaria, care are 1800 km de șosele de mare viteză.
Nu contestăm că, la numărul total de kilometri aflați în exploatare, am ajuns, după atâta chin, peste o parte din vecinii noștri, însă ca densitate suntem de 4 ori sub Ungaria și de 3 ori sub Polonia. Adică, raportat la suprafață, România stă cel mai prost față de toate țările vecine analizate mai jos. Ungaria are 19,35 km de autostradă la 1000 de kilometri pătrați, Polonia 16,63 km, Serbia 12,99 km iar Bulgaria 8,08 km.
Cu 5,33 km de drumuri rapide la 1000 de kilometri pătrați, România este la ani de zile în urmă sau , altfel spus, prima între codași!
Și încă ceva: cu excepția a trei-patru tronsoane mai lungi, autostrăzile din România sunt mai mult „cioturi”, rețeaua fiind departe de a răspunde standardelor în materie de transport rutier!