Programul Noua Casă, operaționalizat la mijlocul săptămânii trecute, asigură beneficiarilor condiții preferențiale, cu 30% mai reduse decât nivelul pieței, în ceea ce privește nivelul onorariilor notariale pentru autentificarea contractelor de vânzare-cumpărare și a oricăror altor acte care se încheie, cu anumite excepții prevăzute în mod expres în legislația incidentă, a transmis Fondul Național de Garantare a a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM).
Sunt prevăzute însă și anumite restricții la închirierea locuinței cumpărate prin Noua Casă și la stabilirea unui sediu de firmă.
Astfel, pentru închirierea unui imobil achiziționat prin Programul Noua Casă , titularul creditului trebuie să obțină în primul rând acordul băncii finanțatoare. Ulterior va solicita în scris acordul Ministerului Finanțelor Publice – Direcția Generală de Trezorerie şi Datorie Publică, la care obligatoriu va ataşa acordul băncii. Aceste două acorduri vor fi solicitate la înregistrarea contractului de închiriere la administrația financiară de care aparține.
Pentru deschiderea unui sediu de firmă sau pentru vânzarea locuinței achiziționate de peste 5 ani, titularul trebuie să se adreseze direct băncii şi Ministerului Finanțelor Publice Direcția Generală de Trezorerie şi Datorie Publică.
Legat de vânzarea locuinței înaintea expirării perioadei de interdicție, de 5 ani de la data contractării creditului, legislația prevede posibilitatea înstrăinării imobilului în două situații.
Este vorba de rambursarea integrală, anticipată sau la termen a creditului, cu acord de radiere emis de FNGCIMM, la solicitarea scrisă a băncii sau de preluarea creditului de către o persoană eligibilă în cadrul Programului.