miercuri , 18 septembrie 2019
Home / INFO NAȚIONAL / Rezultat al unor minţi rudimentare, taxa Firea-Pandele “ocoleşte” electoratul famigliei

Rezultat al unor minţi rudimentare, taxa Firea-Pandele “ocoleşte” electoratul famigliei

Mai degrabă disperată după bani decât de grija calităţii aerului pe care-l respiră electoratul bucureştean (doar se deplasează cotidian cu ditamai SUV-ul, de consumă carburant cât un autobuz), primarul general capitalei, Gabriela Firea-Pandele , vrea să introducă o vinietă electronică de 10 lei/zi sau 1.900 lei pe an, pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care vor  circula în oraș. Autovehiculele non -euro, Euro 1şi Euro 2, indiferent de județul unde sunt înmatriculate, nu vor avea deloc acces în zona centrală a orașului. Pentru autovehiculele din țară precum si înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul ar urma să fie permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (Centru) adică 75 de lei/luna si 900 lei pe an. Toate aceste măsuri ar urma să fie aplicate de anul următor, mai exact din ianuarie iar proiectul rămâne 45 de zile în dezbatere publică, după care  va fi supus aprobării consiliului general.

        Circulația autovehiculelor în zonele restricționate, fără achiziționarea vinietei, va constitui contravenție și va fi  sancționată cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei. 

        “Năzbâtia” a stârnit un val uriaş de comentarii, rezultatul fiind contrar aşteptărilor famigliei Firea-Pandele, în sensul că cei mai mulţi s-au prins déjà că este un proiect făcut “pe genunchi’, cu scopul unui câştig electoral. Nu contestăm că cel mai important factor de poluare este circulația auto sufocantă, dar, dacă Bucureștiul a ajuns pe un nedorit loc şase in topul celor mai poluate orașe din Europa, asta se datorează în primul rând celor 1,6 milioane de autovehicule înmatriculate în capitală şi zona limitrofă. Se datorează faptului că aceeaşi Gabriela Firea, care promitea în Campania electorală transport public gratuit, după trei ani şi două luni de mandat abia a reuşit să achiziţioneze câteva zeci de autobuze fabricate prin Turcia, fără să facă nimic altceva pentru fluidizarea traficului şi îmbunătăţirea serviciilor de transport public.Suntem conştienţi că trebuie făcut ceva dar cu cap, nu din interesul politic al unei familii. Sunt modele bune de urmat, fără derogări, premise speciale ori alte asemenea tâmpenii. 

 

        Ca să fim bine înţeleşi, nu contestăm taxele mai consistente pentru maşinile vechi si poluante sau maşinile cu motorizări mari, dar este o tâmpenie să pună vignieta pentru maşinile care nu sunt inmatriculate in Bucuresti si Ilfov. Ce facem dacă, într-o replică perfect justificată, inclusiv de principiul acţiunii şi reacţiunii,  impun toate oraşele vinietă sau o pun exclusiv pentru maşinile înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov? Să nu uităm că cele mai multe autovehicule de firmă au numere de Bucuresti, chiar daca sunt localizate efectiv in alte orase. Toti bucurestenii care fac turism prin tara vor ajunge sa plateasca vigniete prin alte oraşe? Şi o altă întrebare “firească” : Cei din Ilfov sunt excluşi de la taxă deoarece acolo vieţuieşte clanul Pandele? Ce explicaţie este aceea că “în Ilfov locuiesc de fapt tot bucureşteni?” Chiar aşa îşi închipuie coana Gabriela că poate prosti o ţară întreagă? Cu ce este mai bucureştean Pandele, născut în fosta comună Voluntari, acum oraş fără reţele de apă –canal şi jumătate din străzi neasfaltate, decât omologul din Bolintin, altă comună astăzi oraş, aproape lipit de Bucureşti dar situat în Giurgiu?
      Cum se va rezolva problema cu   armata, jandarmeria si alte institutii ale statului care au masini foarte vechi? Câte salvari vechi sunt în uz  in Bucuresti ? 

În fapt, Firea vrea o taxă care  n-are nicio legatura cu realitatea, ea se plimbă toata ziua cu suv-ul. Taxa pe care o introduce este, în mod evident, încă o taxă pe saracie. Orice proprietar de Logan mai vechi de 9-10 ani, fie el chiar din buricul Bucureştiului,  se incadrează cu brio la taxă. Dacă in schimb are omul un SUV cu motor de 4.0 litri , clasificat Euro V, nu numai că nu plateşte taxa, dar i se mai dă si reducere la impozit… 

P.S. Gabriela Firea-Pendele a uitat să spună ce va face cu banii. Va mai da moca vauchere pentru biciclete, deşi nu există piste speciale? Va mai trimite câteva mii de pensionari în vacanţe gratis prin Grecia, că tot vin alegerile? S-a gândit măcar la retehnologizarea centralei termice de la Grozăveşti, care sigur poluează cât 2-300000 de maşini, viciind serios inclusiv aerul respirat la Casa Poporului, sau această din urmă variantă nu e aducătoare de voturi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *