Acasă ACTUALITATE Serviciul Rutier suspendă activitatea cu publicul- Comunicat

Serviciul Rutier suspendă activitatea cu publicul- Comunicat

de adrian

În contextul măsurilor dispuse prin Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr. 3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19, a măsurilor adoptate de Comitetul Național pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu Coronavirus, vă aducem la cunoștință că, începând cu data de 26.03.2020, la nivelul Serviciului Rutier, activitatea ce implică relația cu publicul se suspendă temporar până la data de 31.03.2020, cand vor fi transmise noi precizări.
Vă rugăm să aveți in vedere următoarele aspecte:
– petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;
– cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune  exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora;
– cererile privind istoricul sancţiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca in termen de 15 zile, de la data înregistrării, documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;
În cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. 6 din O.U.G 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, veți proceda astfel:
– pentru dosarele penale aflate pe rolul instanțelor de judecată, potrivit Hotărârii Consiliului Superior al Magistraturii – Secţia pentru Judecători nr. 417/2020, pe durata stării de urgentă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispoziţiile art. 14 din Decretul Preşedintelui României nr.195/2020;
– pentru dosarele care se află în supravegherea unităților de parchet, se va solicita în prealabil parchetului prelungirea dreptului de circulație, iar ulterior, în măsura soluționării favorabile, titularul permisului de conducere va adresa o cerere de efectuare a mențiunilor corespunzătoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii  de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 0245/207.200 – interior 20676, în intervalul orar 08.00-16.00;
– în cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, veţi apela numărul de telefon 0245/207.200 – interior 20676, 20675, în intervalul orar 08.00-16.00 (această opțiune este valabilă doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expira în perioada 26.03-31.03.2020, inclusiv). Vă adresam rugămintea de a utiliza acest mijloc de comunicare doar în situația în care suspendarea excercitarii dreptului  de a conduce a expirat;
– în situația depunerii plângerii contravenţionale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la  numărul:0245/207.200 (interior 20676, 20675, în intervalul orar 08.00-16.00);
– cererile privind ordonanțele prin care s-a dispus clasarea/renunțarea la urmărirea penală, respectiv sentințele penale prin care s-a dispus amânarea/renunțarea la aplicarea pedepsei, se vor înainta prin serviciile poștale sau serviciile de curierat rapid, având anexate următoarele: copia documentului de identitate și a dovezi înlocuitoare, respectiv ordonanța/sentința, în original;
– referitor la solicitările privind comunicarea identităţii persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis prin orice mijloace ce asigura transmiterea textului și confirmarea primirii acestuia.
Toate cererile transmise vor fi însoțite obligatoriu de o copie a documentului de identitate și un număr de telefon pentru a vă putea contacta.
De asemenea, activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație este suspendată în perioada 26.03-31.03.2020.
Vă adresam rugămintea de a conștientiza importanţa măsurilor adoptate în contextul situației epidemiologice din România pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu COVID-19. Astfel, măsurile sunt cu caracter temporar, fiind generate de instituirea stării de urgenţă pe întreg teritoriul României.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat si vă asiguram de întreaga noastră disponibilitate în soluționarea cererilor dumneavoastră.
Nu în ultimul rând, vă mulțumim pentru sprijin și înțelegere.
Contact:
Nr. de telefon: 0245/207.200
E-mail: oug41.2016.sr@db.politiaromana.ro
Fax: 0245/207.333

You may also like

Lasă un Comentariu