Pentru cititorii care nu îşi mai amintesc, în anul 2016 s-a desfăşurat subscripția publică pentru cumpărarea sculpturii ”Cumințenia Pământului”, pentru că, într-o ţară în care se fură atât de mult şi sume colosale se duc pe tot felul de proiecte discutabile, nu s-au găsit resurse pentru achiziţionarea uneia dintre cele mai cunoscute opere ale lui Brâncuşi. Campania a fost considerată un eșec, deoarece a reușit să adune doar 1.273.032 euro din cele şase milioane necesare pentru completarea sumei cerute de poprietarii sculpturii.Peste 200.000 de euro s-au strâns atunci pe site-ul campaniei, 748.350 de euro au fost virate prin transfer bancar in conturile Ministerului Culturii si peste 145.000 de euro prin SMS, 67.526 de euro au fost strânși prin intermediul eMag iar unul din şase participanți la festivalul Electric Castle a donat pentru „Cumințenia Pământului”.
Cum statuia n-a fost achiziţionată, până pe 31 decembrie 2018 Ministerul Culturii ar fi trebuit să restituie banii către donatori, exceptând acele cazuri în care aceştia ar fi renunţat , în scris, la sumele donate. Şi pentru că tot a fost mimată, la începutul săptămânii, sărbătorirea Zilei Culturii Naţionale, semnalăm încă o pată ruşinoasă pe imaginea instituţiei care nu prea îşi merită pompoasa titulatură de minister al “Culturii şi Identităţii Naţionale”. Datorită birocraţiei şi indolenţei, a lipsei de seriozitate şi respect faţă de donatori, cel mai important “organ” de cultură al ţării n-a returnat până la termenul limită nici 7% din suma donată. O ruşine fără seamă, mai ales că se pune problema cheltuirii unor sume măricele, culmea, pentru returnarea donaţiilor.
Aspect şi mai penibil, sculptura nu mai este nici măcar expusă la Muzeul Naţional de Artă, pentru că n-au mai fost bani pentru plata asigurării.