Prof. Silvia Mareș, coordonatorul Organizației de Femei a Pro România Dâmbovița, a încercat să deslușească, pe înțelesul celor direct vizați- elevi, părinți, cadre didactice- cum se vor aplica cele trei scenarii posibile, anunțate de conducerea MEC pentru începutul anului școlar. A făcut o analiză pertinentă la nivelul Județului Dâmbovița, luând în calcul datele oficiale din intervalul 25 iunie-9 iulie. Cu o medie zilnică a infectărilor de 25,14 persoane raportată la populație, a rezultat o valoare de 0,05 cazuri la mia de locuitori, care ar încadra județul în varianta cea mai optimistă, a scenariului verde, deci toți elevii merg la școală. Asta în terorie pentru că, așa cum a explicat directoarea Colegiului Național Constantin Cantacuzino, în practică lucrurile sunt infinit mai complicate.
În mediul urban- a exemplificat Silvia Mareș, la o medie de 28 de elevi la clasă, pentru a se asigura distanțarea, clasa va fi împărțită în două. Deci vor fi cel puțin două schimburi, între care vor trebui asigurate curățenia și dezinfecția. Întreabă Pro România, ce se va întâmpla, de exemplu, cu elevii navetiști, în condițiile în care se va învăța pe schimburi? Apoi, firesc, se dublează numărul orelor , deci va trebui un număr dublu de profesori. Se întrevede reducerea numărului de ore de școală, deși sindicatele susțin că se va merge pe programa veche. O altă consecință va fi că nu se va mai putea desfășura, inclusiv din lipsă de spațiu, programul “școală după școală”. Nu poate spune nimeni cum va fi recuperată materia care ar fi trebuit parcursă în semestrul II al anului școlar 2019-2020 și este evident că nu va exista o soluție unică, nici măcar pentru toate școlile din același oraș. Tocmai din acest motiv este de condamnat faptul că autoritățile locale nu au inițiat nici până acum un dialog cu profesorii, părinții și elevii, pentru a stabili, pe cât posibil, reperele de urmat în perspectiva debutului anului școlar.
Silvia Mareș, Pro România, despre probleme fără răspuns, cu numai o lună înainte de începerea școlii
136