Vineri, 29 noiembrie, au început lucrările de extindere pe patru benzi a DN 71 Bâldana –Târgoviște, cea mai importantă arteră rutieră a județului.
Cu prilejul vizitei pe șantier, președintele Consiliului Județean, Corneliu Ștefan, a declarat că DN 71 Bâldana –Târgoviște se va transforma într-un drum sigur și rapid.
Pe cei 44 de kilometri , de la Bâldana la Târgoviște se vor executa următoarele lucrări:
-lărgirea la 4 benzi a părții carosabile;
-montarea de parapeți pentru siguranța traficului rutier;
-lățirea trotuarului în Bâldana cu două sensuri de circulație pietonală pe ambele părți ale drumului;
-amenajarea de șanțuri betonate și rigole carosabile;
-plantarea de arbori de-a lungul traseului.
În total, se vor reface:
-44 kilometri de drum;
-38 de intersecții;
-17 intersecții giratorii;
-2 parcări de scurtă durată;
-46 de podețe;
-50 de bazine de reținere;
-5 poduri.
Valoarea investiției este de 1.000.000.000 lei, iar lucrările vor fi gata în aproximativ 27 de luni.
Corneliu Ștefan, președinte CJD: „După 24 de ani, așteptarea a luat sfârșit. Județul Dâmbovița așteaptă de 24 de ani modernizarea celui mai important drum național de pe raza județului Dâmbovița, DN71, și de astăzi au început lucrările pentru modernizarea acestuia. Vorbim de o porțiune de 44 de kilometri de la Bâldana până la Târgoviște și al doilea segment de drum între Târgoviște și Sinaia. Valoarea proiectului este de 1 miliard de lei, o valoare deosebită de importantă pentru județul Dâmbovița și așa cum am promis acum 4 ani de zile dâmbovițenilor, împreună cu toți colegii, împreună cu colegii din arcul guvernamental am deblocat acest sector de drum, modernizarea pe 4. benzi Bâldana-Târgoviște.
Vreau să-i mulțumesc domnului ministru Sorin Grindeanu pentru că a promis acum 3 ani de zile, vă aduc aminte în a treia zi de Crăciun când a venit la Târgoviște, că va debloca acest drum național așteptat, o spun încă o dată, de 24 de ani de dâmbovițeni, un drum național deosebit de important. (…)
Traficul va fi mai greu decât a fost până acum, dar sunt convins că, în maximum doi ani, așa cum a promis constructorul, vom finaliza modernizarea și vom circula pe patru benzi de la Târgoviște la Bâldana și de la Bâldana la București.
Senator Titus Corlățean: ,,Este o zi mare pentru acest proiect despre care o să se discute, care a fost dorit de 24 de ani, putem spune de 30 de ani. Începând de astăzi devine realitate. Este un proiect de infrastructură de importanță uriașă pentru Dâmbovița care poate fi caracterizat ca având o importanță strategică. Nu este vorba doar de confortul celor care circulă cu mașinile, este vorba de un impact economic și social uriaș. Este și o onorare a unui angajament pe care un guvern social democrat anterior și la asumat, respectiv de a oferi accesul la o infrastructură de calitate pentru o investiție uriașă pe care o avem în județ, mă refer la compania BEKO –ARCTIC și iată că acel angajament cu un conținut economic și beneficii uriașe devine realitate. Nu uitați în timp că avansul către Târgoviște și finalizarea acestei benzi extraordinare de importantă din punctul de vedere al traficului de infrastructură mare va însemna și o facilitate majoră pentru industria de apărare pe care o avem aici în zonă.
Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Achiziția publică a durat aproximativ un an. În anul 2023, la un an de când echipa noastră a intra la guvernare, sa contractat lucrarea. A urmat mai bine de un an și de jumătate de lucru la proiectul tehnic. În momentul de față, proiectul tehnic este avizat, iar autorizația de construcție a fost emisă chiar la sfârșitul acestei luni. Hotărârea Guvernului privind exproprierile a fost aprobată săptămâna trecută, iar acum se intră în procedura de expropriere. Practic, este undă verde pentru finalizarea contractului în termenul angajat, de doi ani.
Sunt convins că, undeva la finalul anului 2026, lucrările vor fi finalizate. Traficul se va desfășura în paralel cu șantierul. Cei care au trecut pe DN 7 cunosc modul de lucru sub trafic. Trebuie menționat că acest proiect rezolvă problema capacităților de transport, astfel încât să nu mai existe ambuteiaje. Traficul va fi mai sigur, măsurilor care vor fi implementate pentru reducerea semnificativă a numărului de accidente.
Mai mult decât atât, este un proiect verde, deoarece prevede aproximativ 48 de hectare de împăduriri de-a lungul traseului. Toate condițiile de stabilitate în acordul de mediu, actualizate în acest an, sunt îndeplinite.”