miercuri , 8 iulie 2020
STIRI PE SCURT
Mulți dâmbovițeni continuă să ignore pericolul: Peste 20 de pacienți cu COVID-19 au cerut să plece din spital iarÎn cel mult 5 zile de la răsărirea culturilor succesive ca strat vegetal, fermierii trebuie să notifice APIAComunicat privind programul de furnizare a apei în localități în care consumul a fost restricționatLucrări de modernizare a infrastructurii de utilități și stradale din Cartierul PrepeleacDESCHIDERE PROCEDURĂ INSOLVENȚĂ – DEBITOR BAINEL TRANS SRLInfectarea cu COVID-19 a fost fatală pentru dr. Daniela Toma, medic de familie la Crângurile“Plagiatul”- o temă nouă în disputa politicăCoronavirus 7 iulie: 397 cazuri noi și 31 de decese în ultimele 24 de ore. 1799 decese de la începutul pandemieiȘcoala Tudor Vladimirescu ar putea beneficia de o sumă record pentru extindere și modernizareDâmbovița sub avertizare Cod Portocaliu de furtunăTuriști bucureșteni salvați de jandarmii montaniTrei viceprimari excluși din PSDOana Vlăducă, deputat Pro România:”Fără o impozitare progresivă, țara nu va avea resurse financiare pentru relaApă de calitate și fără restricții la PucioasaCCIA Dâmbovița, invitație la colaborareParcare modernizată în Cartierul Matei BasarabDâmbovița: Trei decese și 15 cazuri noi confirmate în ultimele 24 de oreProba scrisă a examenului de titularizare a fost reprogramată pe 29 iulieDâmbovița:171 de locuri de muncă disponibilePrimarul de la Pucioasa vrea să dea în judecată Ministerul Sănătății
Home / INFO NAȚIONAL / TAXA AUTO, MISIUNE (ELECTORALĂ) IMPOSIBILĂ….

TAXA AUTO, MISIUNE (ELECTORALĂ) IMPOSIBILĂ….

       România este sortită să rămână, în continuare, cimitirul de maşini al Europei civilizate, în care protecţia mediului nu este vorbă în vânt ori un subiect supărător, de care conducătorii îşi aduc aminte doar atunci când îi paşte câte o procedură de infringement. Asta este prima concluzie după ce, ministra Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat că guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto. Taxă care, vezi Doamne,  să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților. Anunţul i-a lăsat mască pe reprezentanţii industriei auto autohtone, care au aflat  astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire numai prin intermediul programului Rabla şi, după cum s-a anunţat mai de curând, prin aplicaţia “Prima maşină”.
“În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, s-a lamentat doamna Graţiela, într-o încercare străvezie de a pune batista pe ţambal. Numai că situaţia este cu mult mai complicată în realitate, şi pentru autorităţi dar şi pentru producătorii şi importatorii de autovehicule noi. Fără încasări din taxa auto, este nevoie de alte surse de finanţare pentru programele de mediu, inclusiv cele două amintite anterior şi , poate mai grav, nu există stavilă pentru importurile second-hand, care au ajuns la o medie de peste 40000 de unităţi pe lună şi periclitează serios locurile de muncă din industria auto.
Revenind la subiect, în condiţiile în care noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechime, este evidentă atitudinea non-combat din partea guvernului, care nu are interes să deranjeze alegătorii la început de ciclu electoral.  De grija voturilor sunt condamnaţi practic locuitorii marilor aglomerări urbane, ca să nu mai vorbim de pericolul pe care il reprezintă vechiturile, adevărate sicrie ambulante care circulă fără oprelişti pe şosele.Asta pentru că, în România, ţara cu cel mai îmbătrânit parc auto, sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care  doar 7% au cel mult cinci ani vechime și de şase ori mai multe   peste 15 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *