luni , 17 iunie 2019
Home / INFO NAȚIONAL / TAXA AUTO, MISIUNE (ELECTORALĂ) IMPOSIBILĂ….

TAXA AUTO, MISIUNE (ELECTORALĂ) IMPOSIBILĂ….

       România este sortită să rămână, în continuare, cimitirul de maşini al Europei civilizate, în care protecţia mediului nu este vorbă în vânt ori un subiect supărător, de care conducătorii îşi aduc aminte doar atunci când îi paşte câte o procedură de infringement. Asta este prima concluzie după ce, ministra Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat că guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto. Taxă care, vezi Doamne,  să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților. Anunţul i-a lăsat mască pe reprezentanţii industriei auto autohtone, care au aflat  astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire numai prin intermediul programului Rabla şi, după cum s-a anunţat mai de curând, prin aplicaţia “Prima maşină”.
“În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, s-a lamentat doamna Graţiela, într-o încercare străvezie de a pune batista pe ţambal. Numai că situaţia este cu mult mai complicată în realitate, şi pentru autorităţi dar şi pentru producătorii şi importatorii de autovehicule noi. Fără încasări din taxa auto, este nevoie de alte surse de finanţare pentru programele de mediu, inclusiv cele două amintite anterior şi , poate mai grav, nu există stavilă pentru importurile second-hand, care au ajuns la o medie de peste 40000 de unităţi pe lună şi periclitează serios locurile de muncă din industria auto.
Revenind la subiect, în condiţiile în care noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechime, este evidentă atitudinea non-combat din partea guvernului, care nu are interes să deranjeze alegătorii la început de ciclu electoral.  De grija voturilor sunt condamnaţi practic locuitorii marilor aglomerări urbane, ca să nu mai vorbim de pericolul pe care il reprezintă vechiturile, adevărate sicrie ambulante care circulă fără oprelişti pe şosele.Asta pentru că, în România, ţara cu cel mai îmbătrânit parc auto, sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care  doar 7% au cel mult cinci ani vechime și de şase ori mai multe   peste 15 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *