Previzibil, la câtă gălăgie (am spune în bună măsură gratuită) s-a făcut pe seama restricțiilor impuse timp de două luni și jumătate, românii au ieșit buluc din case în primul weekend “de libertate”. Și pentru că s-a nimerit odată cu Rusaliile, deci o zi în plus de hălăduială, șoselele spre mare și spre munte au redevenit rapid mult prea strâmte pentru sutele de mii de mașini care, după 15 martie, mai mult au stat prin parcări.
În consecință, au reapărut clasicele ambuteiaje de pe Valea Prahovei și, prin grija nesimțiților de la Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi, pe Autostrada Soarelui. De ce neșimțiți? Pentru că parcurgerea dus-întors a celor două sute și ceva de kilometri dintre București și Constanța le-a “mâncat” plimbăreților cel puțin zece ore din minivacanță, mulțumită drumarilor care n-au avut timp, din octombrie până astăzi, să repare tronsonul plin de gropi până la Fundulea. Ca o primă concluzie, zeci, dacă nu sute de mii de români s-au bucurat de libertate abia după ce au stat cu orele prizonieri în trafic.
Și dacă ăsta ar fi fost tot deranjul… Necazul este că odată cu ridicarea restricțiilor de circulație și aglomerarea căilor rutiere cele mai intens tranzitate, au reapărut accidentele groaznice. Suntem abia la debutul sezonului estival și au fost déjà mai multe incidente cu zeci de victime. Șmecherii reîncep să își facă de cap, conștienți că riscă amenzi cu mult mai mici decât bătrâneii arși cu 2000 de lei pe timpul stării de urgență. Iar ca dovadă că nu exagerăm, avem cifrele publicate recent de INS, care arată că România e campioana accidentelor cu victime în Uniunea Europeană. În 12 luni au avut loc 31.146 accidente de circulație cauzatoare de vătămări corporale, cele mai multe au avut loc în interiorul localităților. Doar 10% din accidente au loc pe fondul întunericului. Aproape 85% au loc pe carosabil uscat iar în zilele de weekend,, în special vinerea, au loc cele mai multe accidente. Fără alte comentarii!
Tradiționalul blocaj pe șosele în primul weekend ”de libertate”
96