La Brăila, constructorii au încheiat exact la termen montarea ultimului tablier la podul suspendat. În continuare, începând din această săptămână, peste 200 de sudori vor lucra la fixarea definitivă a segmentelor care cântăresc împreună peste 22.000 de tone. Atenție, vorbim despre japonezi, oameni care nu dau rasol și nici nu se agață de fel de fel de tertipuri pentru a se exonera de obligațiile contractuale asumate.
Reprezentantul antreprenorului nipon a dat asigurări că podul va fi gata la timp, astfel încât, până la sfârșitul anului să fie încheiate probele de siguranţă.
Normal că la asemenea reușită, chestie rară pe la noi, s-a băgat în seamă și purtătorul de cuvânt al CNAIR, care a venit cu detalii care la această dată interesează mai puțin: accesul pe pod al pietonilor şi bicicliştilor pe podul de la Brăila se va face în anumite condiţii de siguranţă, cu precizarea că inclusiv traficul auto va fi condiţionat de vreme, podul fiind prevăzut cu sisteme automatizate de închidere a circulaţiei în situaţii de ceaţă, viscol şi vânt puternic.
Mai corect ar fi fost ca purtătorul de vorbe goale să informeze că podul de la Brăila – „Golden Gate-ul” de peste Dunăre va rămâne aproape un an nefolosit, pentru că barosanii de la CNAIR n-au fost în stare să sincronizeze execuția minunatei lucrări de artă cu execuția drumurilor Brăila -Jijila, cu câte două benzi pe sens și Smârdan-Măcin, cu o singură bandă pe sens și o lungime de numai 4,3 kilometri.
Așa că, până una alta, vom admira în poze podul suspendat peste Dunăre, lung de 1.974,30 metri, cu deschiderea centrală de 1.120 metri (comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri).
Suntem deja curioși câți se vor îmbulzi să taie panglica celui de al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii, dar neconectat la rețeaua rutieră!