Primăria comunei Moroeni a cumpărat, din fonduri proprii, un utilaj multifuncțional care va intra în dotarea Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență. Prin contractul în valoare de 168.000 de lei, luni, 19 mai, a fost livrat un UVT cu echipare specială pentru stins incendii și deszăpezire, achiziția fiind realizată exclusiv cu banii proveniți din taxa specială în valoare de de 3 lei/hectar, instituită conform prevederilor din Codul fiscal în perioada 2022–2024, pentru suprafețele de pășune și pădure.
În trei ani , taxa S.V.S.U. a generat venituri totale de aproximativ 270.000 de lei, bani cu ajutorul cărora administrația publică locală condusă de primarul Laurențiu Moraru a achiziționat echipamente suplimentare necesare intervenției rapide în situații de urgență, constând în furtunuri de presiune, stingătoare și hidranți, completate astăzi cu acest utilaj multifuncțional.
Cu acest prilej, edilul a precizat că investiția a fost gândită și promovată pentru un plus de siguranță și eficiență la protejarea comunității în situații deosebite:
„Scopul nostru a fost acela de a folosi banii colectați din această taxă responsabil și în folosul direct al comunității. În zonă riscurile potențiale legate de incendii forestiere și dificultățile din timpul iernii nu trebuie ignorate iar acest utilaj ne va permite să intervenim rapid și eficient, salvând timp prețios și, posibil, vieți”- ne-a spus primarul Laurențiu Moraru.
Utilajul este extrem de fiabil și dotat cu un sistem performant de stingere a incendiilor, rezervor de apă, lamă pentru zăpadă și alte accesorii adaptabile pentru diverse tipuri de intervenții. Acesta va fi folosit de echipele de voluntari ale Serviciului pentru Situații de Urgență din cadrul Primăriei Moroeni ori de câte ori va fi necesar.
