Primarul Constantin Ana este optimist în ce privește finalizarea lucrărilor la podul rutier peste pârâul Bizdidel, situat la intrarea în orașul Pucioasa, venind dinspre Târgoviște. Are încredere în capacitatea constructorului- același care execută lucrările de modernizare și lărgire la patru benzi a DN 71. Marele regret este însă acela că s-au pierdut zece ani , timp în care accesul în cochetul oraș-stațiune s-a făcut anevoios, pe o variantă “provizorie” care a necesitat la rândul ei mai multe reparații pe parcursul deceniului scurs de când au fost introduse restricții de circulație.
“Am pierdut 10 ani cu acest proiect … Până la sfârșitul anului constructorul turc a promis că lucrarea va fi gata. Dialogăm zilnic pe această temă. 15 decembrie este data de finalizare a lucrărilor dar am vrea să încheiem la 1 decembrie. Acum se mișcă lucrurile, se lucrează în șantier. Trebuie decofrat primul pilon, urmează al doilea și al treilea. Cu pilonii de susținere în două săptămâni maxim vor termina cu totul. Apoi așteptăm grinzile, care au început să iasă din procesul de fabricație. Cu un ochi râd, cu altul plâng, mă bucur că terminăm mai repede dar frustrarea mea este și mai mare când știu că am stat atâția ani cu mizerie, cu presiune, cu tensiune”- ne-a spus primarul Constantin Ana.
Tot pe linia modernizării infrastructurii de transport, a adăugat edilul că a fost dată hotărâre de expropriere și pentru șoseaua de centură. Urmează deplasarea pe teren pentru a vede exact dacă mai sunt probleme:
“Vom suprapune toate investițiile din acest perimetru cu cadastrul acestei zone de expropriere, ca să fim siguri că nu vom afecta nimic. Avem o singura problemă, cu proiectul privind parcul fotovoltaic al primăriei, pe malul râului Ialomița și zona de expropriere pentru drumul de ocolire care trece exact prin jumătate acestui parc.”
Vizavi de lărgirea la patru benzi de circulație a DN 71 și pe tronsonul Târgoviște-Pucioasa, Constantin Ana a fost radical, nu va accepta un refuz, nu este dispus la compromisuri:
“Avem șanse foarte mari să realizăm pe patru benzi DN 71 , tronsonul Târgoviște – Pucioasa. Eu le-am spus-o foarte serios. Cu mine o să aibă probleme reale dacă se opresc la jumătatea drumului. Viața m-a învățat destul de multe lucruri despre proiectele acestea europene. Și acum vorbesc ca un cetățean nu ca un primar. Toate aceste proiecte europene produc niște efecte clare. Aici, în cazul de față, cu DN 71, vorbim de creșterea siguranței pe drumurile publice, creșterea vitezei de deplasare și reducerea emisiilor de carbon. Ori toate aceste lucruri nu pot fi realizate fără să te gândești la decongestionarea traficului, pentru că orice s-ar întâmpla, numărul de autovehicule crește, iar capacitatea de transport la o bandă pe sens este limitată.”
Dacă pe DN 71, inclusiv la pod, nu sunt probleme cu finanțarea, fiind proiecte pe bani europeni, sunt periclitate în schimb cele două proiecte de modernizare a tramei stradale cu finanțare prin PNI “Anghel Saligny”.
“Sunt lucrări de reabilitare și modernizare a drumurilor de interes local. Vorbim de 74 de străzi. Unul dintre constructori lucrează celelalt stă pe loc pentru că nu are forța suficientă să meargă înainte. Proiectul străzilor se ridică la 32 milioane de lei.
Ceea ce se întâmplă astăzi este strigător la cer. Pe proiectele europene sunt întârzieri. Pe PNRR tot guvernul a pus frână. Ce este mai grav este faptul că tai de peste tot, oprești tot fără să livrezi nimic bun în loc.”